Kunstdagen 2017

Vigorous

“Wij spelen onze muziek vanuit de energie die bij ons past, vanuit het hart. De tekst moet passen bij de melodie en ontstaat intuïtief. Noem het zoals je het wil noemen. Geef het een label, vergelijk het, vind het niets of vind het te gek. Wat jij wil”, antwoord frontman Bo Bogaard op de vraag wat voor een soort muziek de band Vigorous speelt. De bandleden hebben een lange muzikale geschiedenis en de band heeft nogal eens geëxperimenteerd.

Bo: “Johan en ik hebben een zelfde muzieksmaak en een brede muziekkennis. We houden van roots, rock, folk – deze stijlen vind je ook terug in onze muziek. Uiteindelijk hebben we eerst onder de naam ‘Bogaard en Witteveen’ de cd The last call opgenomen. Na de opnames kwamen we er wel achter dat we moesten gaan uitbreiden. Gelukkig kwam drummer David Jonker, echt een meerwaarde voor de songs. Het klikt goed en we hebben sindsdien als Vigorous alweer veel nieuwe nummers gemaakt.”

Volgens de bandleden geeft nog steeds een enorme kick dat vanuit het niets iets ontstaat. Dat je je ontwikkelt en dat muziek vorm, een smoel en geluid krijgt. “Creëren is iets heel wonderlijks. En dat ook nog samen live neerzetten, is helemaal te gek.”