Kunstdagen 2020

Goereese Kunstroute 2020. Van 1 tot en met 21 augustus in Goedereede

Zoals verwacht kunnen de geplande Goereese Kunstdagen op 6,7 en 8 augustus helaas geen doorgang vinden: evenementen zijn immers voorlopig niet toegestaan. De plannen die het bestuur van de Kunststichting Goedereede voor ogen had kunnen dan ook niet worden uitgevoerd. Maar om de zomer in Goedereede helemaal zonder iets speciaals voorbij te laten gaan was voor het bestuur ook geen optie. Daarom een alternatief!

Onderdeel van de Kunstdagen was altijd de Kunstroute, de mogelijkheid schilderijen en andere Kunstwerken te bekijken achter de ramen van de huizen in Goedereede. Juist dit onderdeel is vrijwel ‘virus proof’.

Dit alternatief voor de Goereese Kunstdagen is inmiddels met veel enthousiasme ontvangen door zowel de bewoners van Goedereede als ook de deelnemende kunstenaars.

Van 1 tot 21 augustus 2020 vindt dan ook de Goereese Kunstroute plaats. Bezoekers van Goedereede kunnen in die weken bij de horeca (’t Sas, Café Goeree en De Gouden Leeuw) een routebeschrijving ophalen en daarmee door het mooie oude stadje lopen en, van buitenaf, schilderijen en andere kunstwerken bekijken van deelnemende kunstenaars.

De Kunstroute is zoals gezegd ‘virus proof’ en iedereen zal erop worden gewezen de bekende Corona-regels te volgen: 1,5 meter afstand, niezen en hoesten in de elleboog en groepen van maximaal drie personen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Harald Jassoy via het contactformulier