Over ons

Al 21 jaar organiseert de Kunststichting culturele activiteiten, waarvan de jaarlijks in de zomer terugkerende Kunstdagen de meeste bekendheid genieten. De stichting heeft in die periode een niet onbelangrijk netwerk van nationale en internationale kunstenaars opgebouwd hetgeen ook weerspiegeld wordt in de kwaliteit van de Kunstroute. Tijdens de Kunstroute staan de werken van deelnemende kunstenaars áchter de ramen van bewoners van het prachtige stadje Goedereede en kunnen bezoekers op een andere manier, wandelend, kennis maken met hun werken.

Naast deze expositie vinden er tijdens de Kunstdagen normaliter een keur aan andere activiteiten plaats, waaronder voordrachten, demonstraties en een gevarieerd muziekprogramma. Ook heeft in de loop der jaren onder de auspiciën van de Kunststichting een reeks klassieke concerten met uitvoerende musici van internationale bekendheid plaatsgevonden. Het moge duidelijk zijn dat de jaren 2020 én dit jaar, 2021, door de Covid-19 pandemie beperkt waren respectievelijk zijn in de mogelijkheden.

De Kunststichting organiseert onder andere: de jaarlijkse Kunstdagen, muzikale evenementen, en in het winterseizoen: lezingen, workshops en cursussen.