Kunstdagen 2017

Subterranean Street Society

Begin 2015 vertrok Louis Puggaard-Müller met zijn gitaar op zijn rug richting Amsterdam en zwaaide zijn geboortestad Kopenhagen vaarwel.

Na een paar maanden op de straten van Amsterdam te hebben gespeeld nodigde nationaal TV-programma PAUW Louis uit om live te komen zingen in de studio. Louis Puggaard-Müller had toen al 7 jaar gewerkt als straatmuzikant in de straten van Kopenhagen. Terwijl hij dagelijks tussen bedelaars en verwarde geesten speelde, openbaarde de echo van de straten langzaam de ware aard van zijn rauwe en schorre stem. Drie zomers op een rij reisde Louis met zijn voormalige band Camp Neverland met de trein door heel Europa. Daar vond hij inspiratie voor de nummers van zijn debuutalbum, dat zal worden uitgebracht in de lente van 2016. Louis heeft dit erover te zeggen: “Subterranean Street Society is het platform, de muziek is de trein die gebruikt wordt om de goederen te leveren en in de bestuursstoel zitten de luisteraars die de uiteindelijke bestemming van mijn liedjes kiezen.”