Voorpagina

Het concert: Pictures at an Exhibition 2024

Zin in een bruisend jazzconcert?

Benieuwd naar een multimediaal schouwspel?

Kom naar het inspirerende concert op Schouwen-Duiveland
Pictures at an Exhibition” door StarkLinnemann Quartet!
28 september 2024 in de Nieuwe Kerk te Zierikzee. Zaal open om 19: 30 uur. Aanvang concert 20:00 uur.

Ook benieuwd naar deze multimediale voorstelling?

De organisatie berust bij Stichting Culturele Activiteiten Schouwen Duiveland www.casd.nl in samenwerking met Kunststichting Goedereede

**Bestel toegangskaarten op Ticketkantoor (casd.nl)**

Het concert is gebaseerd op de beroemde suite ‘Schilderijententoonstelling’ van Modest Mussorgsky in de orkestrale bewerking van Ravel. Dit muziekstuk bestaat uit zestien delen. De toehoorder wordt middels zes passages langs tien muzikale beschrijvingen van schilderijen van Hartmann te horen. Een audiotour avant la lettre die een expositie beschrijft.

Vele musici en componisten hebben de compositie van Ravel gebruikt voor verdere veranderingen  of transformaties.

Zo ook pianist Paul Stark en drummer Jonas Linnemann van het StarkLinnemann Quartet.
Zij bewerkten Ravel’s muziek tot een compleet nieuw, innovatief concertstuk.

Swingende jazz op basis van de oorspronkelijke melodieuze ondergrond. Schatplichtig aan de 16 onderdelen en toch volledig “hertaalt”. U hoort  invloeden uit de jazz en wereldmuziek  maar ook elementen uit de hiphop.

Het StarkLinnemann Quartet heeft het concert diverse keren uitgevoerd waaronder twee keer in het Amsterdamse Concertgebouw en eenmaal in het Alexandrinsky Theater in Sint-Petersburg!

Op 28 september 2024 zal een vernieuwende uitvoering van “ Pictures at an Exhibition” in de Nieuwe Kerk te Zierikzee  te horen zijn.

Tijdens het concert zullen beelden van nieuwe kunstwerken te zien zijn. Deze kunstwerken zijn gemaakt door vijftien kunstenaars die ieder een stukje muziek van de cd “Pictures at an Exhibition” van StarkLinnemann Quartet hebben gekozen. Zestien oorspronkelijk werken zijn gecreëerd. Tevens zullen dansers sommige onderdelen van het concert van extra spektakel voorzien.

De originele kunstwerken zijn te zien tijdens de tentoonstelling “Pictures at an Exhibition” in Salon Sommelsdijk, Voorstraat 17  te Sommelsdijk. De tentoonstelling is te bezoeken van 11 september tot en met 5 oktober 2024.